Începând cu data de 01 Iulie 2021 au intrat în vigoare o serie de modificări substanțiale cu privire la TVA.
Ce se întâmplă mai exact? O scurtă sinteză mai jos
începând cu 01 Iulie 2021, se percepe TVA pentru vânzările online, indiferent dacă sunt bunuri achiziționate din interiorul sau din afara UE;
se suspendă facilitatea de a nu plăti TVA în vamă pentru bunuri care costă mai puțin de 22 EUR. Practic se plătește TVA pentru orice sumă începând cu 01 Iulie 2021;
se introduce un prag comun la nivelul UE de 10.000 EUR, iar atunci când valoarea acestuia este depășită, valoarea TVA va trebui achitată în statul membru unde vor fi livrate bunurile respective;
trebuie obținut cod EORI de la Autoritatea Vamală – practic se depune declarație vamală pentru toate mărfurile importate în spațiul intracomunitar;
pentru simplificarea lucrurilor Agenția Națională de Administrare Fiscală a elaborat ”ghișeul unic” unde firmele să se poată înregistra și să își îndeplinească obligațiile declarative și de plată în fiecare țară în parte;
comunicat ANAF – https://static.anaf.ro/…/20210705162758_comunicat… ;
în curând va fi eligibil ghidul de înregistrare in OSS (One Stop Shop) și în limba română;
se va depune o declarație trimestrială de către firme cu privire la ce se tranzacționează;
sistemul facilitează companiilor înregistrarea și declararea electronică, precum și plata taxei pe valoarea adăugată aferentă anumitor categorii de bunuri și servicii, în comerțul transfrontalier Business-to-Consumer (B2C).